Marijn_1920x1080

Tot 6 november 2024 vindt de jongerencampagne ‘geldstress’ plaats. Deze campagne richt zich op jongeren van 18 tot 27 jaar met beginnende geldstress. De campagne is ontwikkeld door het Ministerie van Sociale Zaken en Werkgelegenheid (SZW) en Geldfit.

Verleidingen voor aankopen

Jongeren worden steeds vaker verleid om aankopen te doen zonder direct te betalen. Dat leidt tot onoverzichtelijke betalingen en oplopende schulden. Met achteraf betalen (zoals Klarna of Riverty) koopt u nu iets, maar betaalt u pas later. Dat kan dan voelen alsof u geen geld uitgeeft. Maar de rekening komt wel.

Als u niet op tijd betaalt, kan het u veel geld kosten. Bedrijven die deze diensten aanbieden, richten hun marketingstrategieën slim op deze groep. Het gevolg is dat jongeren hun uitgaven vaak onderschatten, met als resultaat dat schulden zich opstapelen.

Tips

Tips om hiermee om te gaan en een ‘betaal-later-kater’ te voorkomen, kunt u vinden op Jegelddebaas.nl(link is extern).

Beeldmateriaal voor de campagne ‘Geldstress’